Publikované: 2024-03-19 09:15:19
Ako uvádza portál SME, po ich nástupe do sivej Fabie combi, vodič udrel klienta do tváre za to, že vraj príliš silno zatvoril dvere.
Polícia sa teraz zaoberá incidentom ako priestupkom proti vzájomnému spolužitiu. Firma, ktorá taxi službu poskytovala, sa však od zodpovednosti za vodičov dištancuje, keďže sú to jej externí spolupracovníci, nie zamestnanci.
[visual-link-preview encoded=“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″]Na žiadosť redakcie SME boli mená postihnutých zmenené. Obávajú sa o svoju bezpečnosť, pretože vodič vie, kde bývajú. Spoločnosť Bolt sa k tomu, či vodič ešte pre nich pracuje, zatiaľ nevyjadrila.
„Podobných incidentov bude v budúcnosti pribúdať,“ varuje štatutárny zástupca Asociácie taxi (ATX) Branislav Masár.
Odškodné v podobe zľavy na ďalšiu jazdu
„Pri nastupovaní sme sa slušne pozdravili a aj keď ma upozornil na buchnutie, hneď som sa ospravedlnil,“ uviedol Mário. „Na to sa so mnou začal hádať, myslel si, že som to spravil úmyselne, a potom ma udrel.“
Ešte v tú istú noc Hana cez aplikáciu poslala sťažnosť na vodiča taxi spoločnosti, ale odpoveď dostala až v pondelok, ktorú označila za „frázy“. O existencii núdzového tlačidla v aplikácii, ktoré by ich spojilo so zákazníckym servisom, ani nevedeli.
[visual-link-preview encoded=“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“]„Stále sa nám ospravedlňovali a spomenuli, že s vodičom doteraz nemali zlé skúsenosti,“ hovorí Hana. Spoločnosť Bolt jej poslala aj odškodné v podobe zľavy päť eur na ďalšiu jazdu. Mário s Hanou ale už po tejto skúsenosti aplikáciu nechcú vôbec využívať.
Objavili sa aj ďalšie ženy
Po útoku, ktorý sa odohral 9. marca, Hana zdieľala svoj príbeh na sociálnej sieti. Takto sa spojila s dvoma ďalšími ženami, ktoré mali podobne zlé skúsenosti s tým istým vodičom.
Jedna z nich už minulý mesiac ohlásila vodiča spoločnosti Bolt, pretože ju po zrušenej jazde prenasledoval a vyhrážal sa jej.
„Zakaždým, keď dostaneme hlásenia o nevhodnom správaní, pristupujeme k nim s maximálnou pozornosťou a riešime ich s najvyššou prioritou,“ znie stanovisko Boltu. To, či s konkrétnym vodičom zrušili partnerstvo, neuviedli.
Reakcia spoločnosti Bolt
[visual-link-preview encoded=“eyJ0eXBlIjoiaW50ZXJuYWwiLCJwb3N0IjozNDg4LCJwb3N0X2xhYmVsIjoixIxsw6Fub2sgMzQ4OCAtIFbFocOtbWF2w70gdGF4aWvDoXIgemFicsOhbmlsIHBvZHZvZHUgYSBzZW5pb3JvdmkgemFjaHLDoW5pbCB2ecWhZSAyNSB0aXPDrWMgZXVyIiwidXJsIjoiIiwiaW1hZ2VfaWQiOjg5NywiaW1hZ2VfdXJsIjoiaHR0cHM6Ly93d3cua3JpbWktc3ByYXZ5LnNrL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIzLzA3LzE2ODA3MDYzXzU5ODY5Mjc3MzY1OTU4OF8yMjcyOTQ5NTc5OTA0MjUzNjQyX24uanBnIiwidGl0bGUiOiJWxaHDrW1hdsO9IHRheGlrw6FyIHphYnLDoW5pbCBwb2R2b2R1IGEgc2VuaW9yb3ZpIHphY2hyw6FuaWwgdnnFoWUgMjUgdGlzw61jIGV1ciIsInN1bW1hcnkiOiIiLCJ0ZW1wbGF0ZSI6InVzZV9kZWZhdWx0X2Zyb21fc2V0dGluZ3MifQ==“]Bolt taktiež skonkretizoval, aké údaje vodiči a aplikácia Bolt dostáva, teda tie údaje, ktoré sú viditeľné. „Momentálne je to krstné meno používateľa a jeho telefónne číslo (to sa však zobrazí len vtedy, ak sa vodič rozhodne cestujúceho kontaktovať štandardným telefonickým hovorom namiesto hovoru alebo chatu prostredníctvom aplikácie).“
„Keďže nám však záleží, aby sa používatelia našej platformy cítili bezpečne, aktuálne pracujeme na vylepšení aplikácie a zavedení tzv. maskovania telefónnych čísel. To znamená, že si vodič s cestujúcim síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla,“ uvádza sa v stanovisku medzinárodnej platformy na prepravu osôb Bolt Sk.
Máte tip na článok?
redakcia@krimi-spravy.sk
NAPÍŠTE NÁM:
Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné: