Pozor na Temu: Zákazníkom miznú peniaze z účtov! SLOVENSKO

Čínsky online obchod Temu, známy pre nízke ceny a širokú ponuku tovaru, čelí vážnym obvineniam. Mnoho slovenských zákazníkov prišlo o peniaze z účtu, a to aj vtedy, keď si nič neobjednali.

Zákazníčka Tereza pre portál tvnoviny.sk opísala, ako jej z účtu z ničoho nič stiahlo takmer 90 eur. „Najskôr 2 eurá, potom 38, neskôr 49, až som musela zablokovať kartu. Poslala som však hneď reklamáciu a peniaze mi vrátili,“ uviedla Tereza.

Nebola však jediná. O peniaze prišiel aj Martin, ktorému zmizlo dokopy takmer 20 eur. Peniaze z účtu odchádzali po malých čiastkach niekoľkokrát za sebou. Aj v tomto prípade poškodený zablokoval kartu a poslal reklamáciu do banky, ktorá mu do týždňa zmiznuté peniaze vrátila.

Ako Temu funguje:

  • Temu je podobný platformám ako AliExpress a ponúka širokú škálu produktov za nízke ceny.
  • Platba prebieha online a zákazníci zadávajú svoje platobné údaje do aplikácie.

Problém:

  • Viacerým zákazníkom po nákupe v Temu začali z účtov miznúť peniaze.
  • Peniaze miznú aj vtedy, keď si zákazníci nič neobjednajú, iba sa zaregistrujú.
  • Niektorým zákazníkom zmizli desiatky eur.

Čo robiť, ak ste boli postihnutí:

  • Skontrolujte si výpis z bankového účtu a zistite, či vám nezmizli peniaze.
  • Ak ste zadali platobné údaje do Temu, zablokujte svoju platobnú kartu.
  • Kontaktujte Temu a požiadajte o vrátenie peňazí.
  • V prípade, že vám Temu peniaze nevráti, obráťte sa na banku a podajte reklamáciu.

Príklady poškodených zákazníkov:

  • Tereza: Z účtu jej zmizlo takmer 90 eur v rôznych čiastkach. Peniaze jej po reklamácii vrátili.
  • Martin: Z účtu mu zmizlo takmer 20 eur v malých čiastkach. Peniaze mu po reklamácii vrátili.
  • Natália: Z účtu jej zmizli peniaze, aj keď si nič neobjednala. Musela si zablokovať kartu a zaplatiť poplatok za novú.

Odporúčanie:

Vzhľadom na prebiehajúci škandál a sériu nezákonných strát peňazí sa neodporúča nakupovať v Temu, kým sa situácia nevyrieši.

Pridajte sa k nám na Facebook! Pridajte sa k nám na Facebook!

Temu popiera obvinenia

„Naše platobné transakcie dodržiavajú normy PCI DSS a sú ďalej posilnené protokolmi 3D Secure v spolupráci s poprednými bankami. Na posilnenie bezpečnosti spúšťame program odmeňovania za chyby, do ktorého zapájame odborníkov na kybernetickú bezpečnosť, aby identifikovali a odstraňovali zraniteľnosti,“ uviedla spoločnosť s tým, že proti podvodníkom, ktorí jej stránku zneužívajú, aktívne bojuje.

Máte tip na článok?
NAPÍŠTE NÁM:

redakcia@krimi-spravy.sk

Dostávajte najdôležitejšie udalosti dňa mailom, aby vám neuniklo nič podstatné: